Sidor

lördag 18 december 2010

Day 15 - Your dreams

Oj, vad jag kom av mig! Hade ju tänkt skriva varje dag i en månad, men något hände - livet kom i vägen. Nu kanske jag får tid att skriva igen, under julledigheten.

Mina drömmar. Vad drömmer jag om egentligen? Jag brukar ställa mig frågan ibland, men svaret uteblir. På riktigt alltså. Jag drömmer om att åka till Borneo. Det kom på skam - i alla fall igår, när avresan faktiskt skulle gå. Vi skulle ha varit framme nu. Borrat ned tårna i den varma sanden och känt solens varma strålar mot huden. Svalkat mig i Stilla Havets badkarsljumma vatten och tagit en kall öl i baren innan djungelvandring med glada barn bland orangutanger och näsapor. En dröm. Imorgon kanske vi får åka. Kanske inte. Allt beror på flygplatsernas förmåga eller oförmåga att skicka iväg vårt flyg.

Drömmar. Kanske behöver de inte vara mer avancerade än så? Att se till att göra det bästa av livet - fånga möjligheterna när de kommer och njuta så mycket man bara kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar