Sidor

onsdag 4 augusti 2010

En djävulsk plan tar form

Förra veckan sprangs det Swiss Alpine Marathon och jag blev så sugen... 78 km alpin löpning. Jag vet, det är helt uppåt väggarna, men det vore så himla kul att göra något så otroligt krävande. Skulle jag klara det? Håller kroppen, knoppen, knäna...? Visst skulle jag klara det!

Kastade ut frågan till Tord idag och han nappade nästan direkt. Jag vill inte göra det ensam. Gärna med massor av kompisar, men inte själv. Jag vill ha någon att dela upplevelsen med. Tänk att få med sig hela Fjällräven Halvclassic-gänget. Det vore kul.

Nåväl. Om vi nu bestämmer oss för att köra Swiss Alpine Marathon den 30 juli 2011, så krävs det nog lite mer träning än vad jag lyckats med detta år. Fler backar. Fler långpass. Mer styrketräning. Mer pannben. Det är inte intervallerna som är viktiga, eller ens farten. Det är bara styrka och uthållighet i många, långa timmar. Hur länge tar det att springa 78 alpina kilometer? Tio timmar? Med tanke på att Vertex tog mig sju timmar förra året kanske tio är optimistiskt. Men jag skulle ju träna förstås... Håller andan i väntan på Tords besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar