Sidor

måndag 9 augusti 2010

Hälseneelände

Kände imorse att höger hälsena försökte säga något till mig. Inte samma klagovisa som tidigare, utan snarare bara en stel godmorgonhälsning när jag sträckte på vristen. Viftade bort orosmolnet med att det kanske bara är träningsvärk. Helt jämnt i låren men bara i höger häl. Troligt. Not.

Kilade upp till Team Sportia och köpte mig ett par nya Asics 2150 efter jobbet och gav mig ut i Trebo på ganska stappliga ben. Kändes dock väldigt skönt i lårmusklerna att bli lite uppvärmda och snart gick det hur bra som helst. Underbart! Plötsligt det första sticket i hälsenan. Det liksom strålar upp i benet när jag sätter ned foten på vissa sätt. Stannade och stretchade efter ett par kilometer och valde sedan den korta rundan. Sprang på hem och svor över strålningarna som skickades ut som ständiga påminnelser om sårbarheten.

Nu blir det till att sluta springa igen och börja med excentrisk träning. Så trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar