Sidor

tisdag 23 november 2010

Day 09 - My Believes

Dagens blogguppmaning ska handla om vad jag tror på. Här kommer de fem saker som först slog mig när jag såg rubriken.
  1. Barns klokskap
  2. Att kvinnor är starkare än män
  3. Att alla människor klarar så otroligt mycket mer än de tror
  4. Enchinaforce. Eller rättare sagt Röd solhatt.
  5. Att man blir en gladare människa av att le - även om tvingar fram ett leende.

Vissa rätt knäppa saker egentligen, men dock de jag kom att tänka på först. Tron på människors lika värde och att man ska behandla andra människor som de vill bli behandlade känns inte som jag behöver skriva. Det är självklart, liksom att de tio budorden är bra att hålla sig fast vid. Jag kan däremot inte säga att man stenhårt och fast ska hålla sig inom lagens råmärken, eftersom det verkligen inte stämmer överallt här i världen. Ja, det blir inte bättre. Sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar