Sidor

fredag 26 november 2010

Day 12 - What's in your bag

Ända sedan Åke Nordin introducerade Fjällräven Kånken 1978 har jag burit ryggsäck.

Där de flottare kompisarna kommer med snygga handväskor, kommer jag dragandes med min ryggsäck, full med bra-att-ha-grejor. Ibland tömmer jag den och blir alltid lika förvånad över hur mycket skit jag samlar på mig. Den sväljer ju en del och ofta hittar jag allt från cykellås och träningskläder till stenar som barnen släpat med sig och viktiga papper som blivit kvar i ryggan istället för att betalas eller något annat klokt.

En sådan här dag, hade jag behövt tre saker i väskan: Datorn, telefonen och en frukostmacka. Nu kommer uppräkningen av de fynd man kan hitta där:
  • 3,86 Zloty
  • 2,5 pennor
  • 3 plastpåsar
  • 1 roll-on
  • Ett USB-minne
  • En hemmanyckel
  • En telefon
  • En karta ipren
  • Visitkort från Hotel Swing i Krakow
  • Ett knallrosa klistermärke från Photomic
  • Läppglans
  • En frukostmacka
  • En liten ängel
  • Kort till B-hallen på Jernvallen
  • Mina egna visitkort med fel telefonnummer på
  • 6 biobiljetter - oanvända!
  • En att-göra-lista
Japp, då fick jag den genomgången och städad. Det tackar vi blogguppmaningen för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar