Sidor

måndag 25 april 2011

LCHF - dag fyra

Ytterligare en dag i LCHF-branschen. En lika varm och fantastiskt solig dag som igår och i förrgår. Gårdagens problem har varit mycket mildare idag. Det var tungt att springa idag, men jag kanske sprang för snabbt och dessutom hade jag cykelben. Går bättre än väntat.

Fördelar:
  • Fortfarande inga hungerkänslor och definitivt inget sockersug.
  • Funkade att springa 7 km på mina tunga cykelben i femtempo
  • Pigg!
  • Kan knäppa shortsen utan ansträngning :) vilket antagligen beror på vätska som kroppen inte känner att den måste spara på sig.
  • Magen mår prima och sköter sig med den äran.
  • Har inga problem med illamående, äcklighetskänsla inför allt fett osv. Istället känns det extremt lyxigt att kunna frossa i ost.
Nackdelar:
  • En liten huvudvärk har kunnat anas, men bara om jag anstränger mig.
  • Är darrigare än vanligt efter träningspass, men det går över om jag stoppar i mig något direkt.
Summa summarum är jag stolt över min kropp som helt förbehållslöst ställer upp på detta och jobbar på för att lära sig att hantera denna nya situation.

Lärdom för dagen: 60% fett, 10% kolhydrater, 30% proteiner är riktlinjerna. Det är svårt att få i sig så mycket fett, men det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar