Sidor

onsdag 27 april 2011

Mitt liv med lchf - dag sex

Första dagen med bacon till frukost. Första dagen som jag lyckats fullt ut med balansen mellan fett, kolhydrater och protein också. Stolt! 76% fett, 17% protein och 7% kolhydrater.

Det jag oroar mig över är att jag äter för många kalorier per dag. Jag har inte riktigt fattat om jag ska bry mig om det eller inte, men kommer upp i 2000 kalorier varje dag. Enligt Ulrika Davidsson ska man inte bry sig om hur många kalorier man äter, men det känns inte rimligt. Eller?

Dagens löppass blev en fadäs ur orkessynpunkt. Kände direkt att jag inte orkade med Staffans tempo och vi brukar alltid hålla samma ungefär. Jag var nära döden vid flera tillfällen och vid en korsning bad jag helt enkelt Staffan ta en extra sväng medan jag stretchade ut musklerna som hotade att sprängas i benen. Jag tog i för allt jag hade och orkade knappt hålla 5:20-tempo. Läskigt. Det tar väl en stund för kroppen att vänja sig vid den här dieten måhända.

Annars, inga konstigheter idag. Hjärtklappning emellanåt, eller åtminstone hög puls, men det är väl också omställningen. Nöjd med dagen, men nu vill jag börja se resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar