Sidor

lördag 9 april 2011

Utmaningen

Jodå, jag ska svara på dagens frågor, men först måste jag bara få ned min djävulska plan på pränt. På ett föga upphetsande sätt har sju kilo smygit sig fast runt midjan de senaste 13 åren. Väldigt sakta och lika säkert. Så kan vi ju inte ha det!

Sju kilo ska bort. Helst åtta om vi ska vara petiga. Vi säger åtta helt enkelt. Detta år. Ett kilo i månaden. Ett kilo är ca 7700 kcal, vilket innebär att jag därmed måste ha ett underskott på ca 260 kcal per dag.

Nu till frågorna - Nej, jag har inte riktigt varit i balans idag eftersom jag fokuserat väldigt mycket på vad jag stoppat i mig och på att röra mig massor, vilket slutade i huvudvärk och total matthet. Imorgon blir det andra tag. Mellanmål och annat väsentligt.

Energi har jag fått från den otroliga målmedvetenhet som uppenbarade sig. Det var ju Kicki som avkrävde mig på tre kilo till den 11/6 och som sedemera ledde till åtta innan årets slut. Therese har varit konsult idag och jag har lärt mig mer om kosthållning och kalorier än vad jag någonsin vetat.

Mest energi tog det att prova kläder på Esprit när det blev så uppenbart var dessa åtta kilo satt sig. Runt midjan.

Det blev inte riktigt fullständigt idag, men jag fick en ny utmaning att fokusera på... Tjipp på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar