Sidor

tisdag 26 april 2011

Mitt liv med lchf - dag fem

Inget illamående alls idag, men däremot en kamp för att hålla fettsiffran och få ned kolhydratsandelen till under tio. Jag är således ingen riktigt lyckad lchf än så länge. Efter jobbet tog jag dock tag i mig själv och landade på ICA, inhandlandes grädde, bacon, feta ostar och diverse feta fiskar, så nu ska det väl bli ordning. Får se till att ta med lite allt möjligt till jobbet, för det är ju där mina dagar bedrivs som mest.

Det enda problem jag har haft idag är taskig smak i munnen. Kanske borde skaffa lite munskölj till jobbet också för att inte utsätta mina kollegor för onödig smärta.

Nu är jag så mätt att jag nästan spyr och dagens fråga lyder: Bör jag tänka på antalet kalorier också, eller är det bara att tokäta så länge fetthalten hålls på en hög nivå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar