Sidor

tisdag 5 april 2011

Veckans utmaning - Måndag

Veckans utmaning från Therese är att svara på frågorna nedan varje dag denna vecka och jag gör ett första försök.

På vilket sätt är mitt liv i balans (inte i balans) idag?
Balans idag eftersom jag klarade av att prioritera bort jobbet till förmån för det viktigaste – barnen. Ebba skulle göra två konståkningstest i Leksand och det första började halv fyra. Istället för att försöka stressa ihop möten och sedan tokköra till Leksand tog jag ledigt från lunch, hämtade upp Ebba och hade en fantastisk eftermiddag med henne. Harmoni och tid till samtal och många skratt.

Hur har jag tagit vara på mig själv idag?

Vi lagade lunch hemma, vilket var både gott och betydligt trevligare och nyttigare än det enkla – Ett stressigt MacDonalds på vägen. Jag har faktiskt lyckats äta bra hela dagen trots att vi var ute på glid. Dessutom fick jag till en promenad ensam medan Ebba värmde upp med de andra tjejerna och en lång promenad tillsammans med Ebba mellan testen.

Hur har min uppmärksamhet varit idag?

Helt och hållet uppmärksam. Fullt fokus på jobbet imorse och full fokus på Ebba resten av dagen. Trött på grund av tidig morgon och lite för lite sömn, men helt OK.

Hur har jag behandlat mina närmaste idag?

De flesta har jag inte behandlat alls eftersom jag gick hemifrån innan killarna vaknat och kom hem när de redan somnat, men i det stora hela har jag fokuserat på den äldsta dottern och haft en underbar dag med henne. Inga konflikter. Bara kul, mysigt och utvecklande.

Vilka känslor upplevde jag mest av idag?

Glädje.

Vad upplevde jag som mest obehagligt idag?

Utsattheten som konståkningstjejerna måste hantera. De är så små och ger sig helt ensamna ut på den stora isen för att prestera framför två bistra domare som med ett pendrag kan stryka dem från listan. Anspänningen innan det är deras tur och sedan den stora känslan av eufori eller misslyckande som följer på domarnas pennstreck. Stor sorg, många tårar – jag undrar vad det gör med självförtroendet. Samtidigt föder ett godkännande från domarna en oerhörd styrka. Jag är ambvivalent i frågan. Obehaget av att se den stora sorgen var dock stor.

Vad gav mig energi idag?

Ebba

Vad tömde mig mest på energi idag?

För lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar