Sidor

fredag 8 april 2011

Veckans utmaning - Torsdag och fredag

Två dagar får dras över en kam, eftersom de liknar varandra våldsamt.

På vilket sätt har mitt liv varit i balans (inte i balans) dessa dagar?
Balans! Rolig kurs, bra tid med barnen och tidiga kvällar, så jag har hunnit sova OK. Dessutom har jag tagit mig tid att träna och promenera båda dagarna.

Hur har jag tagit vara på mig själv idag?

Bra! Sovit bra, ätit bra, tränat bra.

Hur har min uppmärksamhet varit idag?

100%

Hur har jag behandlat mina närmaste idag?

Bra!

Vilka känslor upplevde jag mest av idag?

Glädje, förvåning och tacksamhet.

Vad upplevde jag som mest obehagligt idag?

En övning på kursen som tog fram de sämsta sidorna hos några, vilket blev väldigt jobbigt för dem, och drog fram ilska och obehag hos oss andra.

Vad gav mig energi idag?

Kursen och människorna där. Feed-back från alla deltagare som visar att jag är ganska bra och massor av lärdomar om mig själv och hur jag beter mig i olika situationer.

Vad tömde mig mest på energi idag?

Den där övningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar