Sidor

onsdag 6 april 2011

Veckans utmaning - Onsdag

Jag fortsätter på den inslagna vägen och ger mig på de dagliga frågorna.

På vilket sätt är mitt liv i balans (inte i balans) idag?

Balans! Prioriterade rätt idag och hamnade därmed i balans istället för i dåligt samvete och stress.

Hur har jag tagit vara på mig själv idag?

Bra! Jag har inte tränat på fyra dagar, vilket skulle kunna stressa mig i vanliga fall, men eftersom jag vetat att denna vecka skulle vara så här, accepterar jag bara faktum. Skönt och lite olikt mig.

Hur har min uppmärksamhet varit idag?

100% hela dagen!

Hur har jag behandlat mina närmaste idag?

Bra! Jag tog sovmorgon (alltså klev jag inte upp klockan fem som i vanliga fall) vilket gav mig en underbart lugn morgon med barnen. Sedan prioriterade jag bort middagen med kursgänget mot en myskväll med barnen, vilket var helt rätt och mycket uppskattat bland barnen som trodde att både mamma och pappa skulle vara borta på kvällen.

Vilka känslor upplevde jag mest av idag?

Kärlek till barnen är det första. De är underbara. Glädje. Går en kurs om kulturella skillnader, kommunikation, konflikt och förändringsarbete, vilket är väldigt roligt. Massor av helt okända människor som visade sig vara supertrevliga allihop och alla är sugna på att dela med sig av sina erfarenheter.

Vad upplevde jag som mest obehagligt idag?

Att ramla nedför trappen och fundera över om armarna var av eller brutna båda två.

Vad gav mig energi idag?

Barnen och människorna i kursen.

Vad tömde mig mest på energi idag?
Kan inte komma på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar