Sidor

tisdag 5 april 2011

Veckans utmaning - Tisdag

På vilket sätt är mitt liv i balans (inte i balans) idag?
Balans! Klev som vanligt upp strax efter fem för att ta en skön promenad till tågstationen. Skön tågresa till huvudstaden och sedan intressant dag tillsammans med övriga gänget i ERFA-gruppen för sociala medier. Massor av idéer och tankar finns nu i hjärnan, redo att plockas fram och realiseras. Nu tåg tillbaka mot Sandviken.

Hur har jag tagit vara på mig själv idag?
Inte en enda stress-känsla på hela dagen!

Hur har min uppmärksamhet varit idag?

Inte hundra procent men nära på nittio. Har haft mailen uppe och svarat på både chat och mail under dagen trots att det varit fullt fokus i Erfa-gruppen. Nu försöker jag blogga samtidigt som jag lyssnar på ljudbok, vilket kanske inte heller är fullt fokus. Funkar dock ganska bra :-)

Hur har jag behandlat mina närmaste idag?

Inte alls ännu så länge. Har inte träffat dem ännu. Kommer att läsa godnattsaga och mysa med barnen när jag kommer hem och sedan förhoppningsvis hinna prata lite med maken innan det är dags att somna in.

Vilka känslor upplevde jag mest av idag?

Imponerad över vad mina vänner i Erfa-gruppen lyckas åstadkomma och glädje över att vi kan dela kunskap och erfarenheter.

Vad upplevde jag som mest obehagligt idag?

Gästföreläsaren. Han försökte sälja på oss sitt företag i förtäckta ordalag. Gav inget, utan tog mest kraft och energi.

Vad gav mig energi idag?

Erfa-gänget.

Vad tömde mig mest på energi idag?

Gästföreläsaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar